Twitter

Bloemen blijven nummer 1 voor Moederdag

Ook dit jaar zijn bloemen het meest gewilde cadeau door moeders voor Moederdag. Ruim 60% van de Nederlanders vindt Moederdag het ideale moment om moeders in het zonnetje te zetten.

Dat verdient een bloemetje
Het zal geen verrassing zijn dat de Nederlandse moeder het vaakst verrast wordt met een bloemetje, zij wordt hier immers ook het meest blij van blijkt uit het onderzoek. Opvallend is wel dat de online bloemenverkoop flink in de lift zit. Onderzoek uit 2014 van ABN AMRO (in samenwerking met diverse branche organisaties) toonde aan dat zo’n 11% weleens bloemen via internet heeft gekocht. Inmiddels is dat percentage meer dan verdubbeld naar 23%. Dit neemt niet weg dat het vertrouwen nog steeds niet heel groot is als men de bloemen niet eerst in het echt kan zien, maar het imago is wel sterk aan het verbeteren. Met betrekking tot de prijzen die internet winkels voor bloemen vragen, is men van mening dat deze hoger liggen dan in de stenen winkel.

Over het onderzoek
Het onderzoek naar Moederdag is uitgevoerd door Q&A. Ruim 1.200 Nederlandse consumenten hebben aan het onderzoek, dat in 2016 is uitgevoerd, deelgenomen.